Generasjon y; det er vist oss som ser på verden som en
lekeplass like mye som en arbeidsplass.
Curling generasjonen; med foreldre som koster bort
problemene foran oss så vi kan gli gjennom livet, bortskjemte og kravstore.
Konfektgenerasjonen/glasur generasjonen; unge når vi kan,
voksne når vi må.
Så hva mer kalles vi?
Millenium generasjonen?
LOL generasjonen; primadonnaer som bare skal le og leve.
Sosiale medier generasjonen; som lever for likes og
comments, hvor vennskap og forhold oppstår og brytes med et museklikk. Vi skal
melde, poste, adde og attende. Selvutlevering med fotofilter og hashtags.
Økogenerasjonen; hvor alt skal være kortreist og
frittgående.
Den ambisiøse meg generasjonen; som skal briljere, studere,
imponere og turnere. Vi skal oppnå noe, bli noe, få til å bli den personen man
ønsker å bli, som ingen andre er. Vi har mange merkelapper og tydeligvis mye å
motbevise.
For selv om landet var bygget da vi kom, må noen jobbe med påbygget.
Teksten fra Imsdal reklamen, fantastisk bra og definitivt til ettertanke.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Kommenter