fredag 23. august 2013

Yup, that's us...



Generasjon y; det er vist oss som ser på verden som en lekeplass like mye som en arbeidsplass.
Curling generasjonen; med foreldre som koster bort problemene foran oss så vi kan gli gjennom livet, bortskjemte og kravstore.
Konfektgenerasjonen/glasur generasjonen; unge når vi kan, voksne når vi må.
Så hva mer kalles vi?
Millenium generasjonen?
LOL generasjonen; primadonnaer som bare skal le og leve.
Sosiale medier generasjonen; som lever for likes og comments, hvor vennskap og forhold oppstår og brytes med et museklikk. Vi skal melde, poste, adde og attende. Selvutlevering med fotofilter og hashtags.
Økogenerasjonen; hvor alt skal være kortreist og frittgående.
Den ambisiøse meg generasjonen; som skal briljere, studere, imponere og turnere. Vi skal oppnå noe, bli noe, få til å bli den personen man ønsker å bli, som ingen andre er. Vi har mange merkelapper og tydeligvis mye å motbevise.

For selv om landet var bygget  da vi kom, må noen jobbe med påbygget.


Teksten fra Imsdal reklamen, fantastisk bra og definitivt til ettertanke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter